неділю, 12 квітня 2015 р.

Улюблений Василь Симоненко

Зі шкільної програми ми знаємо Василя Симоненка як майстра патріотичної, громадянської поезії, борця за утвердження національних цінностей. 




У цьому записі хочу звернути увагу на чудові зразки інтимної лірики поета.


***

Ну скажи — хіба не фантастично,

Що у цьому хаосі доріг
Під суворим небом,
Небом вічним,
Я тебе зустрів і не зберіг!
Ти і я — це вічне, як і небо.
Доки мерехтітимуть світи,
Буду Я приходити до Тебе,
І до інших йтимуть
Горді Ти.
Як це все буденно!
Як це звично!
Скільки раз це бачила Земля!
Але ми з тобою...
Ми не вічні,
Ми з тобою просто — ти і я...
І тому для мене так трагічно
Те, що ти чиясь, а не моя.



***
Ображайся на мене, як хочеш,
Зневажай, ненавидь мене -
Все одно я люблю твої очі
І волосся твоє сумне.

Хай досада чи гнів жевріє,
Хай до сліз я тебе озлю -
Ти для мене не тільки мрія,
Я живого тебе люблю.

Для кохання в нас часу мало,
Для мовчання – у нас віки.
Все віддала б, що жить осталось,
За гарячий дотик руки.

Ображайся на мене, як хочеш,
І презирством убий мене -
Все одно я люблю твої очі
І волосся твоє сумне.


***
Я тобі галантно не вклонюся, 
Комплімента зроду не зліплю, 
Тільки в очі ніжні задивлюся, 
В них свою тривогу утоплю.

І коли химерною габою 
Спеленає землю довга ніч, 
Довго серце тужить за тобою, 
Довго сон мені не йде до віч.

Довго білі таємничі крила 
Обвивають маревом видінь, 
І стоїш ти крихітна, і мила, 
І прозора, мов ранкова тінь.

І палають, ніби стиглі вишні, 
Владно підкоряючи собі, 
Губи неціловані і грішні, 
Очі божевільно голубі.

***
Коли б тобі бажав я сліз, і муки, 
І кари найстрашнішої бажав, 
Я б не викручував Твої тендітні руки 
І в хмурім підземеллі не держав.

Ні, я б не став тебе вогнем палити, 
З тобою б розквитався без жалю: 
Я б побажав тобі когось отак любити, 
Як я тебе люблю!


***

Я і в думці обняти тебе не посмію, 
А не те, щоб рукою торкнутися смів. 
Я люблю тебе просто — отак, без надії, 
Без тужливих зітхань і без клятвенних слів.

Навіть в снах я боюсь доторкнутись до тебе, 
Захмеліть, одуріти від твого тепла. 
Я кохаю тебе. Мені більше не треба, 
Адже й так ти мені стільки щастя дала.


***

Дзвенять німою тугою ліси, 
Коли їх ніч тремтлива обнімає 
І від очей у ревності ховає 
Принади їх первісної краси.

Бринять живою радістю ліси, 
Як ранок спалахне на небокраї, 
Як сонце огняне завісу піднімає 
Із їх первісної і чистої краси.

Мені здається, – може, я не знаю, – 
Було і буде так у всі часи: 
Любов, як сонце, світу відкриває 
Безмежну велич людської краси.

І тому світ завжди благословляє 
І сонце, що встає, і серце, що кохає.





Немає коментарів:

Дописати коментар